E vorba de versiunea Steiger Quatrac 500, un tractor aproape identic în construcţie, dimensiuni şi configuraţie a şenilelor, dar cu o putere de 500 CP nominali, scoşi de motorul său diesel.Alegerea neobişnuită a unor tractoare agricole pentru Antarctica le aparţine australienilor, care au o bază de operare pe continentul sudic, numită Casey Station, şi dispun şi de un aeroport, numit Wilkins Blue Ice Runway, care se află 70 km în interiorul continentului, faţă de bază, dar şi de o pistă suplimentară de aterizare pentru avioane mai mici, la 15 km de la bază. Ei s-au inspirat de la americanii de la o bază de studii geofizice din Antarctica, care au făcut o alegere pentru tractoare similare, dar mai puţin puternice la începutul anilor 2010 şi le-au exploatat cu bine. Doar că acum misiunea cu aeroporturile mai îndepărtate e mult mai dificilă.
În Antarctica aeroporturile au piste de operare create direct pe zăpadă şi gheaţă, însă aceste piste trebuie tasate în permanenţă, pentru a le fortifica şi a le menţine viabile pentru a susţine greutatea avioanelor care decolează sau aterizează pe ele. Mentenanţa acestor piste antarctice e o muncă uriaşă, care necesită vehicule foarte puternice, cu aderenţă mare, care să nu fie nici prea grele pentru a deteriora ele înseşi pista, nici prea uşoare pentru a nu mai avea aderenţă pentru a împinge utilajele necesare.